woensdag

Voor het nieuwe jaar

Wens ik eerst en vooral iedereen
een prachtig
een mooi 
een gelukkig
en creatief jaar toe.


En ik doe er al lang niet meer aan, maar dacht zo, misschien moet ik toch nog eens van goede voornemens doen. En ze dan vooral publiekelijk neerzetten, zodat een ander me eraan kan herinneren. Bij deze hebt u mijn zegen om me hierop te wijzen!

1. Elke maand een kledingstuk voor mezelf maken. 

Omdat ik gewoon zo graag kinderkleedjes maak, en omdat ik vooral te kritisch ben voor mijn eigen creaties... Klinkt vanzelfsprekend, maar is het niet. 

2. Nieuwe vrienden maken. 

Omdat ik sinds ik bij Mr Spruit ben ingetrokken, we zo graag genieten van elkaars gezelschap, dat het sociale netwerk wat verwaterd is. En dat is doodzonde! Dus ga ik nu op zoek naar vrienden in de buurt. Door een plaatselijk naaiclubje te zoeken of te starten. Door terug muziek te gaan spelen. Door meer mensen zomaar aan te spreken.

3. Mijn streefgewicht bereiken.

Omdat er in 2012 al 12 kilo af ging (JOEPIE!). Nog 6 en dan ben ik heel tevreden, 8 en het wordt een feestje!

4. Gekoppeld aan 3, gezonder koken.

Omdat het er al eens durft overschieten en ik dan vaak maar iets "opwarm". Dus leren nieuwe groenten klaarmaken, lekker klaarmaken. Meer vis eten (mini voornemen: een goede viswinkel in de buurt vinden). Verder gaan met de traditie elke week op de markt verse groenten te halen.

5. Een leuke herinneringen bokaal aanmaken

Omdat verdriet en negatieve gevoelens al eens durven blijven hangen bij mij en ik me daar lang na datum nog zorgen in kan maken. Dat wil ik er uit.
Ik zag het onlangs op facebook passeren... het idee om als er kleine, leuke of grappige dingen gebeuren, ze op een klein briefje te steken in een grote bokaal. Zo kan je op het einde van het jaar met een glimlach terugkijken op al die mooie herinneringen.

6. Nee leren zeggen op het werk

Omdat ik  ook eens rustig naar huis wil kunnen zonder stress over wat er de volgende morgen allemaal in mijn mailbox is beland. Om niet opgescheept te worden met werk dat eigenlijk niet voor mij is waardoor mijn eigenlijke werk (waar ik ook op beoordeel wordt) al eens blijft liggen. Al een keer oefenen: NEE!

7. Meer bloggen

Omdat ik altijd spijt heb dat ik iets niet opgeschreven heb, of genoteerd heb, of kan terugvinden...

8. Elke maand een nieuw goed voornemen bij deze lijst schrijven

Omdat goede voornemens snel opschrijven op 1 januari niet het meest effectieve middel is. En zo kan ik elke maand nog eens aan deze lijst terugdenken. Heb je ideeën voor mijn lijstje? Laat het weten!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten