zaterdag

Cadeau voor een oma

Niet mijn echte oma, maar de beste vriendin van oma werd er eind januari 90. En eigenlijk is onze familie haar familie, want ze bleef kinderloos, maar niet familieloos. Het is een geweldige dame, die best wel last heeft van de leeftijd. Maar dat houdt haar niet tegen om nog steeds eerst aan een ander te denken.

En voor haar is aan anderen denken brieven en kaartjes schrijven, aangezien ze de mensen niet meer zelf kan bezoeken. In haar kleine kamertje in het rusthuis is weinig plek om al de kaartjes die ze terugkrijgt op te hangen.
Idee! Een correspondentie map!
Toen ik pas begon te naaien haalde ik uit het boek van Brett Bara, Sewing in a Straight Line een gelijkaardig idee, maar dat was nogal klein formaat. Dus paste ik de maten en de indeling wat aan tot het op A4 formaat kwam.
Flapjes gaan toe:
En op de voorkant voor de kleurigheid en de vrolijkheid nog enkele vogeltjes. Eigenlijk wou ik flocken, maar bedacht te laat dat ik dat niet in huis had. En het was natuurlijk last minute. Met vliesofix dus. En eerlijk, eigenlijk denk ik dat het zo nog beter is!

Als laatste nog een papieren zakje bekleed, zodat de overschot aan correspondentie ook een mooi plekje krijgt.
Stoffen: groene bloemetjes van bij Modecoupon, groene stof is een kussensloop van Zeeman, zwart uit de voorraad effen stoffen waar ik niet meer van weet wat van waar komt...

3 opmerkingen:

  1. Heel tof idee. Mooi gedaan..ze zal ongetwijfeld heel content zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi, en een goed idee !
    Je kan de map ook als correspondentie - die - nog - geschreven - moet - worden -map
    cadeau geven , met briefpapier, omslagen, kaartjes en mooi schrijfgerief erin...
    Ja, dit idee gaat hier navolging krijgen denk ik!
    Merci voor de inspiratie!
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad, het is dubbel, ze kan er ook haar voorraad briefpapier in doen. Maar dat durfde ik er niet bijgeven, ze heeft nog een voorraad voor 30 jaar!

    BeantwoordenVerwijderen