zaterdag

Koppiger dan het dekentje

Ondanks mijn goede voornemens werd het hier weer stil. Eigenlijk omdat mijn hele leven even stilstond. Een heel dicht familielid dat al meer dan 2 jaar tegen kanker vocht is nu niet meer… en hoewel we het al van in augustus zagen aankomen, en we dan ook heel veel tijd voor haar konden maken en zoveel mogelijk bij haar blijven in haar laatste maanden, doet het verdorie pijn.

Machteloos, dat voelde ik me ook. Vooral eens ze opgenomen werd op een palliatieve afdeling. Daar werd heel erg goed voor haar gezorgd, ongelooflijk goed zelfs. En zo konden wij “gewoon” op bezoek gaan. Maar ik en stilzitten, dat gaat niet… Het dekentje dat ze vorig jaar in december kreeg liet ze niet los, maar het was met goedkope en dus heel synthetische wellnesfleece. Zweten deed ze daar in dat ziekenhuis. Dus ik zag een mogelijkheid. Een katoenen versie moest het worden.

Katoenen fleece bleek niet zo gemakkelijk te vinden als ik had gehoopt, toch niet in de kleur die ik wilde. Het werd uiteindelijk bij Ki&Ko besteld. Het stofje dat ik wilde gebruiken was namelijk het heerlijk zachte Soft Cactus.

En vloeken dat ik heb gedaan. Echt waar. Ik wilde te snel zijn, dus trok het helemaal scheef. Helemaal losgetornd, op het bed opgespannen met speldjes (de wederhelft verklaarde me volledig krankzinnig) en toen lukte het wel.

IMG_0509

Een mooie draad aan de muur voor de vele kaartjes, en de ziekenhuiskamer zag er heel wat vrolijker uit.

IMG_0513

1 opmerking:

  1. Veel sterkte in deze dagen!! Mooi dekentje die letterlijk en figuurlijk veel warmte zal gegeven hebben.

    BeantwoordenVerwijderen